5 Mart 2013 Salı

Barcelona, biz geldik:)

Merhaba sevgili okur,
çook uzun süredir yapmak istediğim de yapamadığım bir işti bu (iş biriktikçe insanın gözünde büyür ya) Gittiğimiz yerlerle ilgili bilgi verici, yol gösterici, "mutlaka görün, bunları atlamayın" diyen yazılar yazmak istiyordum. Birikenlerden başlayayım dedim, fotoğraf makinemin tarhileri bocmul olduğu gezimizden başalam afletiyle iyice sınadı beni bu yazı. hem hafızamı hem sabrımı, ama ortaya dişe dokunur birşeyler çıktı sanırım.Buyrun siz bakın, tadını beğenirseniz söyleyin...

yıl: çok önce:) 2007 diyelim biz ona.
yer: BARÇA!!! (ah ozamanlar farkında olsaydım bu güzide takımın güzel oyunu hem kendime hem doğmamış çocuğuma forma almaz mıydım:P )

Uçak yolculuğumuz biletlerimizi millerle satın aldığımız için Lufthansa'nın genel avrupa uçuşlarında olduğu gibi münich aktarmalı uçuşuydu ve std. bir uçuş geçirdik. Miles&more kartında biriken millerle alınca sadece alan vergilerini ödedik.
Havalimanından otelimize en yakın metro istasyonundan inerek yaklaşık 10 dk yürüdük. kaldığımız HotelAntibes'deki odamız fotoğraflardan görüldüğünden daha büyük değil ama zaten iki başımızı sadece gece sokup sabahın köründe çıkarağımız planladığımız için bir otelden beklediğimiz herşeyi (temiz yatak - saç kurutma makinesi - temiz duş-tuvalet) sağlıyordu.

Otele eşyaları atarcasına bırakıp yola düştük ki zaten saat 2 olmuştu, Picasso müzesinin yolunu tuttuk. müze yolu üzerinde zafer anıtının (Arc de Triomf‎) içinden geçerek geniş park ve yürüyüş yolundan güzel bir açıkhava yürüyüşü yapmış olduk.

Picasso müzesini gezdikten ve tabii ki çıkışındaki dükkanından bişiler aldıktan sonra (bir iki resmin kartpostal hali ve kalem türü bana hatırlatacak bişiler olsun yeter ki hiiç kaçırmam) açlığımıza daha fazla karşı koyamayacağımızı anlayıp öğle atıştırması diye planladığımız yemeği akşama kaydırmış olup marinaya yürüdük. Yürürken nerelerden mi geçtik? "Parc de la Ciutadella"! Baktım ki yemek geç saate kaydı, parkın kenarında bir atıştırmalık ve icetea ile botanik bahçesi içeren geniş parkı içimize sindire sindire yürüdük.

Akşam yemeğimizi yiyene kadar ara sokaklarda "sürttük" ama bütün bu olimpiyatlar için yeniden "tazelenen" ara sokakları keşfetmiş olduk.
Yemeğimizi "La Balança del Pescador" da yedik ama burayı önerdiğim çıkarılmasın:) sadece aşağıdaki resim onun bahçesinde oturunca çekildi, ama yemek yine iyi geldi, şanslı bir seçim yapmışız.

Googlemapden aradım, fotoğrafın çekildiği tam noktayı buldum:) oradan çıkışta maremagnum alışveriş merkezine yürüdük, içinde biraz gezinip, biraz gezinip yorulduğumuzu iyice anlayınca otele döndük.

Yarın rota nerelere çevrilecek, buyurun izleyin:)

NOT: Barselona'ya gelmek isteyenler vereceğim linklerdeki harita, bilet, ulaşım saatleri gibi bilgilerden bolca faydalanabilir, zira biz gerçek yaşantıyı keşif amacıyla bolca yürüdük, zaman kazanmak için de metroyu tercih ettik ama
kişisel tercih tabi:)

tüm metro ve otobüs hatlarının haritalarını bulabileceğiniz site:

Benim gibi müze delisiyseniz bu link ve bilet size çok faydalı olur, ben memnun kaldım:)