8 Mart 2013 Cuma

Barselona'da son günümüz.

Merhaba,
Uyandık ve sabah biraz karanlık geldi, güneş var gibi bazen de yok gibi ama bugünü Montjuik (Juik Dağı) günü ilan etmiştim. Sabahtan metroyu keşfetmek üzere otele en yakın "monumental" durağından mor hatta atıp parallel son durağıyla kendimizi bir sürü yoldan kurtardık.  Daha sonra başladık hafif hafif Joan Mirò müzesine doğru tırmanmaya. Ama tabanlarımız değil funiküler hizmetiyle:)

Joan Mirõ müzesine girerken telefonumu eşime verip 1 saat sonra buluşuruz diye ayrıldık oda ilerideki bahçelerde manzaradan seyre gitti. Ama ben içerde kendimi kaybettiğim için 2,5 saat sonra çıkınca dışarı azıcık surat yedim:) Ama çoookkk güzeldi:) Mutlaka kulaklık ile tablolar hakkında verilen bilgileri dinleyin, görülenlerin kazandığı anlam paha biçilmez oluyor.

Oradan Barcelona olimpiyatlarının gerçekleştirildiği stadyumu gezdik. Oradan Castell de Montjuik 'i görmek istiyorduk fakat benim ayaklarımda daha fazla dermen kalmadığı için Ulusal sanat müzesine gittik: MNAC. Bu sefer kendimi tutarak zamanı doğru kullanmaya çalışarak çok büyük olmasına rağmen nispeten hızlı bir tur atarak gezimi kısa kestim:) Müzenin önündeki büyük yürüyüş yolunun iki yanındaki fıskiyelerle düzenlenen su oyunları da sizi bir süre eğlendiriyor, görülmeye değer manzaralar ortaya çıkarıyor.

Şehrin kıyısına kendimizi atmanın değişik bir yolunu düşünürken havada hep görüp ayaklarının nereden olduğunu çözemediğim "cablecar" kabinine doğru yürüdük (Miramar - Montjuik'den bindik). Elinizde kameranızla o güne kadar adım adım yürüdüğünüz tüm şehir bütün güzelliğiyle önünüze seriliyor. Biraz da güneşli ve güzel bir günse hele keyfinize diyecek yok. Deniz kıyısına indik inmesine ama denize girmek yerine kumsalda havlumuzu ayaklarımıza örtüp çevreyi izledik. Sahilde biraz dolanıp güzel bir akşam yemeğinden sonra da otele dönüp toplanma başladı...Ertesi sabah kısa bir kahvaltıdan sonra çok hızlı bir checkout işlemi ve yine metro ile havalimanına sorunsuz bir şekilde ulaşımla problemsiz tadı damakta kalan bir tatil daha bitti:(

başka bir gezide görüşmek üzere...