14 Ekim 2010 Perşembe

minik bilgiler- seborrheic dermatitis

Selamlar,

bu sefer ki yazım duygulardan çok bilgi içerikli olacak. Eşimle ben yeni doğan bebeğimin sağlığıyla ilgili o kadar çok araştırma yaparken internette aslında pek çok bilgi veren yazının birbirinden kopyalanmış ve o yazının aslının da çoğu zaman maalesef yabancı dilde bir siteden çevirilmiş olduğunu kefedip kızıyorum. 6. haftasının başında yüzünün kaş ve alın bölgesinde başlayan sarımtırak kabuklanma dikkatimi çekmişti ancak o kadar narin cildine herhangi birşey sürmeye de cesaret edememiştim. Yine artık "nedir bu? bulacağım" noktasına geldiğimde türkçe tariflerin birbirine benzediğini fakat çok azının güzel görsellerle bilgileri desteklediklerini gördüm. Ben de "newborn skin disesases" gibi bir kaç arama yaptırıp güzel sitelerle karşılaştım. Hem türkçe hem ingilizce beğendiğim sitelerin adreslerini buyurunuz:

http://www.adhb.govt.nz/newborn/teachingresources/dermatology/BenignLesions.htm

kızımın suratındaki kabuklanmalar da ekteki linkteki hastalık, ama kendi kendine geçen "bening problem" başlığında olduğundan sorun yok:)

http://dermnetnz.org/dermatitis/seborrhoeic-dermatitis.html
http://www.nevdgp.org.au/info/dermnet/seborrhoiec_derm.htm
Bu ekteki de kızımın suratının bayağı hafiflemiş hali, ara ara ataklar gibi bir kötülüyor bir sabah bir şey kalmıyor...



Doktorumuz da seborrheic dermatitis olduğunu doğruladı, kendiliğinden geçecekmiş. kazımamak lazım, bir de vücuduna sürdüğümüz badem yağı özlü bebe yağı vardı, ondan azıcık değdirdim. Bayağı faydası oldu, sarı kabuklanmayı çok azalttı.
Şimdilik bu kadar, görüşmek üzere...

Hiç yorum yok: