27 Eylül 2012 Perşembe

Berlin kazan- Can kepçe:) 2

Merhaba,
ilk durağımıza gitmeye ulaşırken beni alıkoyan yine muhteşem bir ışık var. Sıcak, samimi, eğlenceli, ve içeriden kitap kokusu geçilyor. Zaten eski kitapçılara dayanamam, bir de çocuk kitapları mı ne bunlar diye bakarken kendimi içinde bulduğum tatlı mekan; " nimmersatt "


Burada envai çeşit kitap, okuma yazma alet edevat, çocuklar için eğlenceli bir çok grafik desen çalışması aletleri, boyalar, kuklalar... Hele o samimiyet. Fotoğraf için içerisinin azıcık boşalmasını bekledim, ama görüntülediğim minik oğlan ayrılmak bilmedi kitabın başından...

Yola devam dedim ve meğer çok yakşamışım zaten: işte 2. el satış yerlerinden bu yıl keşfettiğim ilk dükkan:MALINKA 


 İçeride koyu muhabbette iki bayan otururken onları çok da rahatız etmek istemedim fotoğraf makinemle, ama pencereden göründüğü sıcak sarı ışıklarla aydınlatılmış yine tatlı bir ortam vardı. Her tarafım bebek- çocuk giysileri, oyuncakları, eşyalarla sarılı olunca zaten bana her yer cennet:) Yağmurluk ve şemsiye, botlar ve lastik çizmeler hemen ortay çıkmış, ikinci el yeniler bir arada. Ben bıradan bir parça alamasam da fiyat karşılatırması yapmak adına yararlı oldu.

Zira çapraz sokağın ucunda diğer ünlü bir 2. el mağazasına doğru yönlendim: Anna Och Larson. Adres tam olarak: Graefestraße 1, 10967 Berlin. ben içeri girdikten bir süre sonra oluşan kalabalıktan durup elbise seçmekte zorlandım. Girenler, eşya getirenler ve arayan-bulup alanlar (ben de ikinci şanslı ksıımdaydım:)...
Fiyatlar biraz daha uygun ve ciddi ciddi içerisi organize edilmiş, Çok güzel ahşap oyuncaklar var, valizde yer bırakılmalı:)

 Şimdi de sizlere daha önceden gittiğim ve bu yılki gezimde gitmeye hiç vakit bulamadığım, seneyi bekleyen adresleri vereyim. Kim bilir benden önce oraya varmak nasip olur, bana sizler yorum dönersiniz:)



1) TROLLBY Kinder Second Hand Laden, Eisenacher Str.78, 10823 Berlin Tel. 030/37587445
2) Klix , Apostel-Paulus-Straße 1, 10823 Berlin


Bu iki adres merkeze daha yakın hatta Berlin'in ortasında sayılır. 2011 yılında ikisine toplamda 1 ila 1,5 saat ayırabilmiştim. Uçağıma yetişmek üzereyken son bir kaçamak yaptığım için fotoğraflayamadım ama iki mekan da çok çok güzel ve kızıma çok güzel sweatshirtler ve tahta oyuncaklar getirmiştim. İkisinin de üzerimde yarattığı etki farklıdır, bu yıl vakit yaratıp gidemedim, önümüzdeki ene internet üstünden tarihler tutarsa özel indirim günleri olduğunu öğrendim!!
Ayrıca trollby'ye çok yakın bir ikinci el bebek eşyaları dükkanı var ki onun adını bulamadım arşatırırken... Sorarsanız göstermemeleri mümkün değil, trollby kadar olmasa da dişe dokunur parçalar bulabileceğinizi düşünüyorum.

3) Pusteblume, Paul-Robeson-Str.3, 10439 Berlin Tel.030/44715907
4) BerLü, Senefelder Str.8, 10437 Berlin   (internet sitesi yok maalesef)

Bu ikisi de birbirlerinie nispeten yakın ve doğu Berlin tarafında yer alıyor.


5) Amitola, Krossener Str. 35, 10245 Berlin Tel. 030/29361871

Şirin ve orta büyüklükte bir mekan  gibi gözüküyor ancak önümüzdeki yer listemde yer alıyor çünkü kaldığım yere çok uzaktaydı... ve sadece ikinci el satışı yok, yepyeniler de mevcut...hatta anladğım kadarıyla sadece satış üzerine değil çocuklara aktiviteler de sunuluyor aynı mekanda, keşke bebeğim yanımda olsaydı diyecxeğimiz bir yer sanırım:)

Şimdilik sizlere ancak iyi yolculuklar diyebilirim:) 
mutluluklar... keyifli alışverişler.



Hiç yorum yok: